Saturday, February 26

sayang seribu kali sayang....


""bila kusedari diri disayangi , langkah kaki ini semakin berani...""
""bila ku keliru ku ucap namamu, terasa diriku kembali di pandu...""

heh3... teringat kat lagu lama.. 

aku begitu yakin terlalu banyak kekurangan diri yang di sewa ilahi ini... tidakku pula menafikan pelbagai kedhaifan yang tersimpan di jasadku...
tetapi aku bersyukur punya insan yang menyayangiku seikhlas hati, sepenuh jiwa...
terima kasih.. kerana aku juga makhluk yang inginkan kebahagiaan....
kebahagiaan yang mendamaikan...
kebahagiaan yang berterusan....

tetapi perlu aku ingatkan pada diri ini...
agar tidak pernak kembali dan berlaku lagi...
janganlah terlalu menyayangi insan yang kita sayang dengan 100%...
berilah ruang yang banyak untuk kita menyayangi diri kita sendiri...
kelak akan membunuh diri sendiri...
aku pernah merasainya...
bagaikan lenyap belas kasihan...
hilang ketidakpercayaan...
timbul segala kebencian...
marah yang mendalam...
begitu zalim diri ini.....
0hh, tuhan maafkan aku....

aku juga tidak mengerti...
mungkin kerana aku juga menyayangi insan lain...
terasa jahat yang teramat kepada insan yang pernah disayangi....
maafkan aku......
forgive 4 all my spoil....
tapi aku juga punya hak...

aku juga berharap event 2008 merupakan yang terakhir belaku dalam hidupku...
ingin mencari ketenangan yang abadi...
kerana aku juga mengasihani insan lain....
berilah aku ruang untuk memberi kepercayaan kepada insan yang berhak...

kini, aku bersyukur dan gembira..
family yang alwayz memberi sokongan...
mempunyai kawan2 yang sentiasa punya masa bersamaku...
sahabat2 yang paling aku sayang....
rakan2 dunia akhiratku...
juga kakak2 yang terlalu perihatin terhadap diri ini...
tak lupa untuk adik2 yang ku kasihi....

ya, allah, terima kasih kerana mengurniakan insan2 yang terlalu berharga buatku....
mengambil berat terhadapku... menjagaku.... menasihatiku....
mengasihiku... menyayangiku....
aku amat menyayangi insan yang menyayangiku....
terima kasih....
semoga ukhwah kita terjalin kekal kerana cintakan Allah...
aminn...

No comments:

Post a Comment