Thursday, February 17

NETBALL...



bola jaring??????


sebelum usiaku remaja lagi aku sangat menggemari sukan ini....
bahkan acara olahraga dan balapan juga menyuntik minat aku....
masih aku ingat lagi seawal usiaku 9tahun aku mula mengenalinya...
mungkin semangat kesukanan dalam diriku ini adalah baka daripada ibu bapaku...

di Sekolah Rendah Agama Bersepadu Kota Tinggi....
di situlah aku memulakan langkahnya....
Teacher Surani merupakan coach netball dan juga guru bahasa inggeris....
aku bangga dengan didikannya....
dia juga tabah melayan kerenah kami yang giler2...
yelah, orangnya pun lembut dan penyabar...

team SRAB KOTA TINGGI menyertai festival temasya sukan sekolah-sekolah rendah agama negeri johor....
aku mewakilinya untuk tahun 2002 hingga 2004 peringkat negeri....
rakan-rakan team kami aku,wani, zati lokamn,zati hanafiah,syahzan,rafizah,aina,anis,iena,
rindu giler kt dowang nih....

acara olahraga mencuri tumpuan aku...
aku diberikan 3 acara oleh cikgu Azman...guru matematik....
lompat jauh, lari 100meter,4x100meter...
aku memang suka lari2 nie...
tapi aku hanya menjuarai acara lompat jauh untuk tempat pertama....
tidak ku duga....
jelas nampak wajah ceria di wajah cikgu azman sebab dia yang banyak push aku...haha...
aku xdelah seaktif orang lain sebab sekolah aku bukan sekolah rendah biasa lain....

bola jaring juga menjadi teman keduaku....
hingga kini tidak pernah luput dalam ingatanku...
hahaha...banyak lorh peristiwanya...
first dulu fight ngan SRAB JB....
bole la mate x jauh sangat....13-2...
menang ke kalah???
menang laa.....main gitu2 jer...



aku paling xtahan mase SRAB KT jadi tuan rumah.....
dah lah jadi tuan rumah... kalah!....
lawan SRAB PONTIAN....6-0....
malu jer... tapi aku biasa jer coz time 2 bagi aku posisi yang salah...
aku x main GD lah...aku main GA......
tapi time 2 pun sekolah dowang memang hebat2!....
aku ingat lagi ad pemain yang aku kenal...FITRAH ngan NANA....
hahaha.....
kat MP gak aku jumpa dowang balik....


last yang aku ingat SRAB MUAR jadi tuan rumah....
so, even jauh, semangat kesukanan aku berkobar2...
alamak, jumpe ANIS pulak...
yelah dulu 1 team kitowang....
sikalang itu suda paling tadah....
hahaha...xper larh....coz dia pindah....
lawan SRAB JB lagi......

olahragawati???
Huh, 2 pun sebab nak dapat sijil...
kalau x xde maknanya....al maklomlah baru abez UPSR....
hahaha....
aku harap semua sekolah SRAB NEGERI JOHOR akan istiqomah.....
lahirkan anak2 islam yang mujahid dan bertauliah....
insyaallah............












No comments:

Post a Comment