Friday, February 18

~MARSAH...~

tengah bulan 12 hati aku tergerak nak gi marsah....
nak mek daurah....kursus bahasa arab....
yelah.. dulu teringin nak smbung belajar kat jordan ataupun mesir....
tapi tengok rezeki laa... kalaw dapat alhamdulillah....

kat marsah membe tetap bersamaku kalau xbukan jane, azah, dan kobes....
kami memang dah plan amek daurah same2...
walaupun kami semua di kelas yang berlainan....
suasana di marsah bebas sedikit, yelah bukan asrama lagi... kolej...
tapi peraturan tetap seperti di maahad pontian....
biasalah kan...

kenalan di marsah juga ramai...
ade la aku nampak membe ex mp...
best la jugak membe kelas aku sumer 1 kepale...
besh laa...
dekat dengan bandar JB...
aku selalu keluar merayau kat bandar...
petang kadang xde kelas...
macam selalu jugak....
tapi kena pandai save bajet laa... makan sume mahal...
huhu....
berdikari sendiri bukan masalah bagiku... aku sudah biasa....
kalau di MP dulu kami berpuasa....

ustazah dan ustaz juga dikalangan warga jordan...
so, banyak pengalaman di situ kalau berinteraksi bersama mereka...
boleh laa sikit2 cakap bahasa arab...

hemm,
aku rindu suasana bersama jane, azah dan kobes...
bile nak cam dulu lagi... beshnyer......
huhuhu....

No comments:

Post a Comment