Sunday, February 20

air mata yang betul2 membuatkanku sebak....

perjalanan berangkat ke MARSAH petang itu membuatkanku suramm...
terasa sunyi....
sedihh...
dan terlalu sebakk.....

aku tidak akan pernah menganggap ia adalah kali terakhir....
sengaja ku simpan secebis barang agar aku bisa kembali ke sana
sekadar mengenang semula sebuah harapanku suatu ketika dahulu....

pedih ulu hatiku ketika saling bertukar SMS dengan kobes....
aku menganggap diriku kini tersilap langkah....
kerana aku cepat melatah....
tapi......
aku ingin kembali kepada niatku sebelum ini.....
aku cuma sekadar ingin buang apa yang terbuku di dadaku....

hakikatnya aku sebenarnya boleh mengatasi psiko yang mengganggu keadaan...
pada dalaman hatiku bisa melawan...
membuang tanggapan negatif yang terlintas....

aku tidak pernah sesekali menyalahi sesiapa...
waima sahabatku... mahupun ibubapaku...
inilah cabaran yang harus ku tempuh...
juga ujian daripada ALLAH kepada insan kerdil sepertiku...

aku harus kuat...
aku boleh berdiri sendiri....
aku bisa berdikari....


realitinya, aku terlalu memerlukan SAHABATku kini....
AZAH, JANE, KOBES...
yang selama ini tidak pernah berenggang....
kami sama-sama lalui bersama....
aku seolah-olah berada di kawasan asing....

memang aku terlalu sayangkan rakanku...
apatah lagi kami ingin bersama-sama  mengejar impian yang sama....
perancangan kami setelah tamat peperiksaan STAM.....

perpisahan yang tidak pernah ku duga....
tidak juga ku minta...
RINDU yang membuak tatkala kita sama-sama berjenaka...
bersukan bersama....
berborak bersama...
makan bersma.... mandi pun bersama...
ke kelas bersama....pulang bersama....
berjalan-jalan bersama....
online pun bersama...
pakai baju sama.....
boleh dikatakan semua aktiviti dilakukan bersama....
sejak dulu lagi.....

ahhh!....
aku tidak akan pernah melupakannya....
kini, aku sendirian....
terkial-kial mencari puncak....
mencari tujuan hidup yang baru...
yang terlalu kekok buatku....
aku butuh siapa????
hanya ALLAH sahaja untuk aku mengadu segalanya....

ini adalah permulaan....
sabar dan tidak cepat mengalahlah wahai insan kerdil..!
pengorbanan yang ikhlas akan berbuah suatu keberkatan....
sentiasa percaya kepada diri sendiri...
bahawa kita bisa berdikari menggapai tujuan menjadi khalifah di bumi ini....

ALLAH adalah penentu segalanya....
berdoa dan sujudlah kepadanya kerana memberi nafas baru kepada hidupku....
ia mesti mengandungi seribu hikmah yang tersembunyi....
percayalahhh....

INSYAALLAH....
syukran ya ALLAH....


No comments:

Post a Comment