Thursday, February 17

bait bait riadah....



oklah....



nie pulak time sekolah menengah.....
kat MAAHAD PONTIAN....
same jer... aku join mase form 1....mase 2 tuan rumah SMAKJ...aku xterpilh sebab muda lagi kot....lagipun ramai yang hebat2...

aku join mase aku form2....(2006)
coach kami cikgu Norbayah....
huisshh, garang...tapi best!
mase 2 dah menang untuk kumpulan....
tinggal nak tentukan nombor 1,2,3,4....
agak2 nombor berape????...
dapat no.4 kalah dengan SMAKJ dengan SHAMSUDINIAH....
biasa la tu adat bertanding......


nie time form3 memang xpayah cerita.....
1 game dah kalah mati.....
lawan pun dengan MAAHAD JOHOR....
aduh, kecewa pun tahap maksima....
mase nie kat SEK.MEN.AGAMA.LUGHATUL QURAN....
sayang seribu kali sayang....tapi nak buat camne....



tahun 2008 nie lah bola jaring dah tukar guru penasihat....
ustazah Yusnita yang ganti cikgu Norbayah...sebab dia pindah....
tahun nie lah mula buat acara baru...tuan rumah SMAKJ...
ad bawah 15 dan 18....
1 game lawan shamsudiniah....alahamdulillah.....
2 game jumpe tuan rumah....
seingat aku xpernah menang kalau fight ngan SMAKJ...
xpe lah....tapi kitowang tetap juara....
terima kasih dekat cikgu Yus sebab dia buat surprise party untuk aku...
my birthday lorh...29 february 2008....
tapi aku dah hancurkan harapan dia....
minta maaf cikgu....maybe next time MAAHAD PONTIAN bakal juara....
insyaallah.................tapi sedih larh.....
xlupa buat coach kami UMMI...
banyak bagi skill2 yang power....
sampai sekarang kitowang guna.....
UMMI merupakan coach terbaik yang aku jumpa....
dah macam 1 keluarga....thanks UMMI MAIMUNAH......



fuh! begitu tragis....

mase aku form5 xbanyak latihan coz ada extra class....
nak SPM la katekan.....
tapi semua 2 x patahkan semangat aku untuk terus berjuang harumkan nama sekolah...ceh!
UMMI kembali dengan semangat baru, skill yang power, dan latihan yang memang fuhh!!.....
Mule dari asas hingga tahap yang agak mencabar.... i like it!...
Time nie lah aku rase nak tebus balik kekalahan kami....

Dengan azam yang kuat dan sokongan padu dari member team, aku cuba bangkit dan terus pandang ke depan....
Banyak rasanya kesilapn kami especially aku larh....
0h, tuhan maafkan aku....
Demi allah, tidak pernah terlintas sikit pun mengguris perasaanmu....
Maafkan hamba kerdil ini.....
Thanks fitrah kerana sering memujukku, menenangkanku.....
Even aku rasakan aku ingin sahaja menarik diri....tapi mustahil....
Kerana ini tanggungjawabku....aku xkan biarkan anak2 buah aku seperti tiada hala tuju......
Maafkan aku juga wahai teman seperjuangan......
Ammarahku mengatasi segalanya....aku juga gagal control.....
Sedih hatiku hanya tuhan yang tahu......
Maybe aku kurang memahami status dirimu....
Oh, maafkan aku......


Ditambah dengan disiplin budak yang membuat diriku mendidih panas....
Oh,sabarnya aku....
Seolah-olah mencabar aku....hingga merabuni pandanganmu.....
“kau kalau x nak turun latihan baik kau xpayah masuk larh....!!,
Kalau 1 time aku except agy, tapi nie dah berkali2...”
Ingin sahaja aku luahkan untuk 2 pemain yang memang mencabar kesabaranku...tapi aku simpan, hanya terluah kat player lain...
Yelah...aku nie bukanlah hebat sangat nak buang2 budak....
....allah mengujiku pelbagai dugaan, ujian....aku redha dengan segala ketentuannya.....
Time training aku tengok dowang main.....
Semalam dah lah x join mase ummi bagi skill2 yang bagus...
Aku terdengar ada budak cakap “ 2 la kau semalam x nak turun padang, ummi ajar teknik straight line...rugi ko x datang...da x tau nak buat camne kan...”
Aku tengok segelintir ada yang ketawa sinis.....
Hem, no comment larh...aku dah penat giler, dah kering air mata aku....
Tapi, xpe xde larh ketinggalan sangat....aku boleh ajar balik...
Allah maha kuasa mengembalikan senyuman untukku...
Akhirnya mereka akur lepas kitowang munakasyah....
Alhamdulillah, terima kasih ya allah....

Di saat perlawanan, 1 game bertemu SMAKJ lagi....
Bosan aku jumpe team dowang....memang kecut perut larh time 2....
Tapi xpe, cikgu Yus ngan ummi ada bersama kami.....
Aku bersyukur.. nasib baik lawan liga.... ada change lorh!
Macam yang aku kate tadi kitowang memang x penah menang kalau fight ngan SMAKJ.....
Xpe, relax! 2 game jumpe SEK.MEN AGAMA BANDAR TENGGARA....
Seperti yang dijangkakan... alhamdulillah.....
Thank you ALLAH!
Naib juara group jmpe johan team lain....

Esoknya masuk suku akhir....fight ngan MAAHAD JOHOR...

Alhamdulillah.....menang....eh!,tidak ku sangka...aku jumpe kak faiz...
‘girl’friend abang aku.....hahahaha......bukan awek....huhu...
Huh! Aku x dapat bayangkan betapa aku terkejut bila pengadil kate MP jumpe SMAKJ lagi untuk semi final....
Aku xpuas hati aku terus jumpe pengurus.....
Setelah lama berbincang tapi hanya sia2....
Aku ingat lagi lagi patah bicara salah seorang pengurus di situ...
“awak xnak lawan SMAKJ sebab team awak dah kalah tadi kan...
Sebab 2 nak bubar jadual...”
Even biasa sahaja ayatnya tapi tetap menggugurkan jantung aku!
Sedih! Kecewa! Hati aku bila di bilang begitu......
Akhirnya gugur jua air mataku tatkala wisel dibunyikan untuk menyambung perlawanan tadi.....
“xpe! Ada ubi ada batas.. aku xtakut r lawan team ko!!” desis hatiku.....
“tengok larh aku psyco team ko nanti! Biar kalah!”gertak hatiku....
Sungguh besar syaitan yang menggodaku.....
Ya allah.....ngee3!

Hah, jangan ingat kitowang akan kalah....

Tinggal tempat ke3 dan ke-4.....lawan dengan LQ...
Mata sipi jer....9-8.... dapatlah nombor 3 daripada xde....
Hahaha.....
Aku dah agak dah, pasukan MP ngan SMPR berganding untuk menewaskan SMAKJ....
Apelagi akibat suara2 kami yang sememangnya mengganggu tumpuan dowang membuatkan dowang gigil lutut....
And lastly, SMPR mengambil kembali takhta juara.....
Alhamdulillah.....
Tapi lepas 2 cam xbaik jer... aku pergilah minta maaf kat sukutu yang aku menyampah tadi...rase serba salah pulak.....hahaha
Manusia.... tapi ukhwah kitorang tetap terjalin....xkan lah....
Kan permainan untuk merapatkan silaturrahmi.....
Maafkan aku yer.... seribu kali maaf......
Lupe nak cakap plak game nie kat stadium larkin...dekat jer....tuan rumahnya MJ...

Yeahh! Alhamdulillah...bdk bwh 15 dapat no 2!
Fuyyoo...tanpa fatin kowang boleh menang....tabik r kt kowang...
Fatin kan patah kaki...xdapat nak join....
Alah, kalah ngan SMAKJ lah 2....22-11....
Hebat2 anak2 buah aku....
............UMMI!!!! jangan lupe BBQ!!!
Itulah janji ummi kalau kitowang menang no 1,2,3.....
Waww!!!

No comments:

Post a Comment