Wednesday, March 14

kenapa kau hadir???



dahulu mungkin hanya mainan naluri...
menjadi bualan hati barangkali...
ternyata bimbanganku meleset...

aku biarkan kau pergi....
pergi mencari kehidupanmu...
dan aku belajar untuk menghiraukanmu...
sekerasnya...
dan akhirnya berjaya...aku selesa...
sejawat mungkin aral yang membuka libas...
yang mana kerap kali pasti bersua...

namun, kau hadir segelinap perlahan-lahan...
bersembunyi yang kekadang aku buat tidak ketahuan...
dan kau hadir kini...
tanpa aku harap untuk di undang...
berantologi sesama sendiri...
bukan suka, teruja jauh sekali...
dan kekadang aneh itu menyelubungi setiap hari itu...

kenapa kau hadir??
kenapa kau kerap ada??
untuk apa kamu datang??
meraih simpati untukku??
lupakan andai itu motifnya...

berilah ruang yang seakan memenuhi kekosongan...
yang menghampiri sasaran...
untuk aku rasa gembira...
untuk aku peroleh bahagia...
untuk aku mendapat sedikit manfaat...

semoga Allah melindungkan rasa ini...
lebih untuk kebaikan...
aku juga manusia biasa...

terima kasih untuk KAMU!

4 comments: