Monday, April 2

hamparan bisikan...



di mana lagi harus ku sembunyi....
sembunyi daripada bisikan hatimu...
yang kerap hadir saatku hening....

kemana lagi harusku cari...
carian untuk berselindung dari tarikanmu...
yang kerap terpancar dilubuk pemikiranku...

sungguh aku terpana sejenak...
berbisik di dalam hati...
adakah itu kamu??
kamu yang selalu bermain dihatiku...

kau selalu mengungkapkan kata-kata perit itu...
namun, kau tetap di bayangan mata ini...
kenapa lantas tidak kau menjauh??
menjauh untuk aku bisa memilih...

kau seperti berkata-kata di dalam titi yang rapuh...
tidak seberat hatiku mengangkat sebuah bicara itu...
aku menanti dan kau terus menanti...
di mana lagi??

ingin sahaja aku gagalkan pautan rasa ini...
siapalah aku...
yang ingin mendampingi insan seperti kamu...
arghh, lupakan saja...

aku bermain-main dengan lakaran yang belum pasti...
mungkin aku belum cukup sempurna...
mewarnai sebuah kehidupan kudus...
melatih diri mengikat keimanan yang kuat...
adakala aku bangun...
adakala aku jatuh...
namun, aku cuba untuk tidak pernah memaparkan bendera putih...

aku berimaginasi dengan bayangan masa hadapan...
melukis graf kehidupan yang ku rancang...
mungkinkah terlalu awal??
aku tahu...

ini bukan mainan kasih...
ini bukan hamparan rindu...
kau selalu mengungkapkan untuk pergi...
PERGILAH kamu...
mencari keindahan hidupmu...
aku terima seadanya kamu...

jauhlah kamu dari pandanganku...
supaya aku bisa memadamkan namamu sejenak...
walau aku tahu kau sentiasa mengganggu ruangan ini...
namun, menemui sebuah kebaikan tidak pernah aku abaikan...

Ya Allah, aku melakukan lagha lagi...
aku alpa lagi...
ampunkan aku...






No comments:

Post a Comment