Friday, April 13

aku redha walau sampai bilapun...






hati bertaup pedih...
sepedih ulu hatiku menahan rasa perit itu...
sabar...
sabar...
aku perlu terus sabar...
demi Allah, terlalu sakit rasa itu...
tiada lagi air mata...
kerana sudah kering...
jauh dari sudut hasad hatiku...
aku penat melaluinya...
sungguh aku letih...

hanya Emak sahaja yang memahami rasa ini...
hanya ibuku sahaja yang tahan kerenahku...
abahku hanya mampu solat hajat sahaja kerana tak tahan melihatku...
dari pandangannya aku tahu...
mereka kasihan...
tapi apakan daya ini...
mungkin aku terlalu banyak dosa...

sudahku usahakan...
hanya Allah penemanku...
kini, aku sendirian...
tiada pelukan ibu yang bisa aku kurangkan kesakitan ini...
tiada lagi sapuan dan urutan oleh dia...
berjaga malam hanya untuk aku...
tanpa rasa jemu...
tanpa mengira waktu...

adakalanya aku berputus asa...
namun, aku terus bersabar...
kerana tersimpul dalam nikmat dan hikmahnya...
aku menangis dalam hati...
mencari erti redha dan sematkan dalam hati...
mungkin orang lain tidak memahami...
terima kasih ya Rabbi...

2 comments:

  1. sabarlah...Allah beri kurang pada yang ini tapi lebih pada tang lain...Allah maha adil...insyaAllah Allah balas kesabaran tu dengan kesihatan yang sangat baik akan datang...sabarlah...

    ReplyDelete
  2. ya...
    sabar itu indah...
    terima kasih...

    ReplyDelete