Wednesday, June 6

pelengkap kesunyian...




haih, banyak lagi tak buat revision...
ya Allah, dekatkanlah hatiku pada cintaMu...
exam bukanlah satu matlamat...
 ilmu ini hanya pinjaman darimu...
aku butuh itu...
ya Allah, Tuhan yang membolak-balikkan hati manusia,
dan kau tetapkanlah hatiku...

terasa keseorangan berpanjangan...
dekat 2 minggu tanpa roomate...
jay menemaniku tanpa jemu tatkala final exam menjelang...
bila dia busy akan titip jadual examnya...
aizat pula menemaniku...
begitulah hari-hari mendatang yang bergaul dalam rutin harianku...
aku seperti kalah apabila keseorangan...
bukan aku seorang penakut...
penakut lagi si mereka-mereka ini...
kuikuikui~

hari ini, 
aizat lipat baju aku...
melompat aku kegirangan...
mane taknya, satu bakul...
mungkin melihatku agak tak keruan seorang diri...
acehh...
sayangnya aku pada mereka...
kerana aku melihat kasih sayang mereka padaku melalui pola mata hati mereka...
aku merasai, aku menghidupkan rasa itu, aku mengalirkan pautan desirannya...
yang seakan ku hirup dan merasa gahnya aura ukhuwah itu...
aku tak ingin memperbandingkan siapa-siapa...
kerana aku juga bukan siapa-siapa...

melewati hari-hari mendatang dengan satu syukur pada Ilahi...
semakin hari semakin bertimbun rasanya dosa ini...
andai bisa kuhidu setiap inci khilaf godaan iblis ya Tuhan....
ku dingini hari dengan sejuta keazaman...
menggalas harapan ibu bapa...
dan doa keluarga tercinta...
janganlah sampai ku lupa siapa aku dan asalku....

berbekalkan elaun yang ada...
ku kira memang tidak cukup walhal terlebih dari cukup untuk hidup seperti sekarang...
borosnya aku...
di mana lagi harusku perbaiki...
di mana lagi harus hindari...
nafsu-nafsu hati yang seakan membimbingi...
aku sudah punya hidup sendiri...
tak mampu lagi menyusahkan orang tua...
entah cukup entah tidak wang bekalan mereka di sana...
mana mungkin aku tahu...
dan mana mungkin mereka memberitahu aku...

jadilah insan yang bersyukur woi!
beruntunglah...




3 comments: