Saturday, June 30

hargai sebelum tiada...



bermula saat getir itu,
kekalutan membasahi segelinap ruang kudus jiwaku...
hal yang memaksa aku meraba ke alam salutan kasih...
membawa aku menemui deruman keasyikkan...
payungan seorang teman yang sukar aku lempiaskan...
aneh...

dari samaran kekudusan bayu pagi,
kau lihat aku terusan tersenyum...
membawa sebuah harapan yang aku genggam sendiri...
tanpa aku minta peduli...
tapi kau penuhi hasrat keegoannku...
membantu perasaanku bergiat seperti insan bahagia lain...
yang mendahului diri ini....
mungkin aku ketinggalan...
tapi, tarikan tanganmu berlalu tanpa aku sedari...
pimpinan kata walaupun sepatah...
aku mengerti...

terima kasih memberi aku nafas untuk aku berfitrah secara semulajadi...
aku bebas menjadi diriku sendiri...
dan saat itu, kesepian melandai punah...
aku bangun...tak ingin lagi tersimpuh dalam lamunan...





persahahabatan ataupun perkenalan...
 kebiasaan rempah kehidupan...
thanks Jat (dlm gambar) sebab selalu ADA untuk aku...
dan kau tidak pernah keseorangan...
carilah aku...susah dan senang...
aku diperlukan...

*hari berlalu pergi tanpa berulang...
hari ini, packing barang untuk melabuhkan tirai semester kedua... insyaAllah...
tamat sudah pengajianku tahun pertama...
kerana semua keizinan dari Allah...
nafas di bumi Sintok diteruskan pula perjuanganku untuk pentauliahan di UUM...
tuan rumah untuk tahun ini,
persiapan agak kelam kabut kerana pengurusan yang kurang jelas
di tambah final exam yang tamat keseluruhannya pada 30 Jun...
 IPTA lain ada yang awal sudah berdaftar...
 tak mengapalah...insyaAllah berjalan lancar...
untuk tempoh 2 minggu kami di sini...
semoga Allah permudahkan...

rindu keluarga...
plan haritu balik untuk seminggu sebab aku habis exam 21...
dapatlah balik dalam 3 hari, cukuplah untuk jenguk orang tua...
bila lagi...jangan tunggu sudah tiada...
selagi ada nyawa, akanku usahakan diri ini semampunya...


bila kejauhan kepantasan rindu membelah sunyi...
yang menikam kalbu alasan hantui diri...
aku kembali...
menghirup nafas yang KAU beri...
terasa indah dan nyaman...
insan yang aku sayangi sepenuh hati...







*cantik t-shirt putih tu...hehe...
terima kasih sayang... love youuu~*





No comments:

Post a Comment