Saturday, January 7

Liazah Azman...


assalamualaikum...
sayang awak...
sampai bila-bila...

permulaan story yang berkisah tentang sahabat-sahabat aku
 ketika di bangku sekolah menengah...
aku menulis warkah ini kerana aku rindu kehadiran kamu...
ketiadaan yang janggal kerana keakraban kami dahulu...
aku selesa berkawan dengan semua...
hingga kini...


gambar dulu-dulu... hihihi~

liazah...
mula mengenali beliau seawal aku tingkatan satu...
dan menjadi rapat pada tahun 2006... tingkatan dua...
kerana kami bersebelahan dorm...
walaupun berlainan kelas tapi tetap bersama seketika di asrama..
dan memiliki adik yang sama...
woha!

pedulikan hal itu...
"lizerd" panggilan awal yang aku temui untuk beliau...
entah dari siapa ataupun dari mana aku kurang mengerti...
dan lama kelamaan nama saintifik haiwan itu bertukar kepada nama yang agak comel...
"ijerd"
sama je bunyinya...

sangat kreatif...
lukisan yang sangat menambat hati...
memiliki tangan seni... itu kelebihan dia...
menyedari akan kesenian lukisan beliau ketika aku menemui sehelai poster buatan sendiri...
seawal form one... pertandingan mewakili dorm...

sangat pendiam...
seperti aku... tapi, lagi pendiam kamu...
kemas, teliti, dan tersusun orangnya...
baju aku dia selalu lipat...
3 tahun aku satu dorm dengan ijerd... dari tingkatan 4 hinggalah 6...
kerana kami AJK asrama...
AJK yang di buru waktu dahulu...
keceriaan dan sukan...

masa-masa di asrama banyak dihabiskan bersama beliau...
aku rindu itu...
loker kamu loker aku... tilam aku tilam kamu... bantal aku bantal kamu...
baju, seluar, buku, makanan... semua milik aku dan kamu...

sukar dan susah di ajak makan...
penat ajak... sampai aku terikut sekali...
kebuluran sampai malam...
walaupun kuat tidur orangnya...
lambat tu kadang-kadang...
jenuh tunggu hari-hari nak pergi sekolah...

kami mempunyai lesung pipit yang sama...
agak comel bukan?
cool dia cool lagi aku...woha!
dusta itu...aku sedikit gabra...
cool dalam keadaan rumit sahaja...

terlalu banyak kisah-kisah aku dan kamu...
hanya sedikit coretan di sini...
banyak lagi yang tersimpan tentang kamu di lubuk hati...
sahabat yang pernah aku sakiti dahulu...
kerana keegoannku sendiri...
biasalah itu adat dalam persahabatan...
mujur dapat berhubung hingga kini...
terima kasih...
920707-01-6682!
syg kau sgt lah babe~!

#yang lain tunggu ye#


No comments:

Post a Comment