Tuesday, March 22

kurang mengerti dengan sesetengah manusia....

sedang mencari pasti...
merenung fantasi....
meledak ilusi....
menggenggam bahang api...
menarik emosi....
bungkamkan setiap nafsi...

mengapa dan mengapa???
kenapa terlalu memandang sifar??
adakah diri sudah pahlawan?
musykil dan keliru....

aku seperti bayi menangis...
mengerti sepatah kata pun tidak sama sekali...
melakukannya apatah lagi....
aku mencari erti 'batuan' di benak kusut nadiku....
dimanakah ia???
bila akan muncul??
kapan bisa datang??
menunngu tak menanti....

jasadku samar-samar sama sekali.....
jelas tidak mengerti...
sesetengah yang endah tidak bertepi....
egois menghantui...
terhadap insan baru seperti kami...

aku butuh siapa??
keseorangan yang terkial-kial menerpa hala...
hala apa??? aku jua belum mengetahui....
piluku tidak keruan...
tangisku berderai sayu...
jiwaku dek hentaman sembilu....

adilkah pada diri ini???
terlalu payah untuk membantu???
imaginasiku melayamg merungkai realiti...

angkuhmu tidak kemana...
kedhaifan diri ini merabunimu....
melindungkan awan yang putih...

salahkah aku? 
aku benar2 lemah....
terkesan buntu yang mendalami....
setiap inci jasad ini....
mencari impak, puncak,
ohh, dimanakah ia??
adakah dengan bersendiri lagi?
mungkin.... sampai bila??
Allah maha mengetahui....

1 comment: