Friday, June 17

BRUTAL???

mendefinisikan beberapa kali....
 mencari kesamaan yang terselindung....
ohh... kerap kali terpancar....
bagaikan kemestian... 
silapkah diri ini???
salahkah aku???

aku jadi muak! sungguh2 aku bosan!
kerana apa??  
kerana seolah-olah aku sengaja menjadi seperti itu???
kau siapa nak judge aku begitu???
aku tak pernah minta...
 ITULAH DIRIKU.....
aku takkan pernah pandai untuk menjadi orang lain...
untuk apa?? 
untuk tunjuk aku betul2 sempurna dimata kau???
manusia sememangnya begitu......

berangnya aku bukan sekali... malah berkali2....
aku tidak kisah untuk kau katakan itu...
tapi...
 jangan kau mengutuk aku didepan mataku sendiri!
jangan kau tembak aku untuk jadi lebih perfect dimata kau!
jangan kau suruh aku untuk berubah 
untuk kepentingan mata2 masyarakat....
aku bukan begitu..... 

aku tetap redha dengan semuanya....
aku takkan pernah salahkan sesiapa...
Allah jadikan manusia itu cukup sempurna 
dari setiap sifat dan sudut....
mempunyai keistimewaan masing2...
 kelemahan masing2....
siapa kita untuk menolak yang hakiki???

aku tak pernah kacau life kau....
aku terima apa sahaja kata2 dari semua...
aku juga manusia biasa....
kelemahan aku juga mungkin akan memenuhi kelebihan kau...
kelemahan kau juga maybe menyempurnakan kelebihan aku....
siapa tahu???

aku manusia biasa... kau juga manusia biasa.....
kita semua sama sahaja....
hamba Allah yang cukup sempurna kejadiannya....
cukuplah pertikaian itu.....
aku tetap bersyukur........

No comments:

Post a Comment