Wednesday, October 12

KAMI di bumi yang sama...



bukan aku sudah bosan untuk bermadah bicara... 
ohh, jauh sekali untuk aku lari daripada lenggokkan bahasa itu...
 insyaAllah mustahil... namun,bukan itu mahu aku bisikkan disini...
apatah lagi membuka tirai pujangga itu...
alamat penuh takkan habis berhenti...
hehehe...

berkawan, berkasihan bukan lagi asing dalam kehidupanku... 
kenal tidak kenal aku akan kenal untuk mengenali setiap perkenalan...
indah bukan?? walau kelihatan rumit...
aku, dia, kamu, mereka tetap ada imaginasi yang berbeza...

detik-detik baru yang kian melonjak naluri dewasa...
tapi aku masih belum dewasa walaupun wajah aku sudah menzahirkannya...
tak percaya tanya mereka-mereka yang mengatakan 
bahawa umurku sudah tua! ohh,tidak!
matured itu pendek kata...
adakala diriku seperti keanak-anakan...
 mungkin kerana wajah aku yang tampak seperti sewel dan selamba... wink-2!

SERIUS itu sudah sebati dijiwaku sebagai senjata permulaan pertembungan...
bukan bererti aku sombong... 
jangkaan meleset sekali...


jogging itu wajib...

 aku cinta akan senaman, atau apa sahaja yang berunsurkan lasak...
pergerakan badan setiap hari adalah penting walau duduk terperap dalam bilik meneropong buku sahaja di tangan...
aku tiada ilmu sains sukan, tapi aku cuba terap yang basic pada diri ini serta rakan yang lain...nak ikut jejak langkah aku?? alamat larh... 
semua KAKI FACEBOOK!


aku tidak gemar akan protokol ala-ala skema dan formal...
sungguh aku menyampah!
skema bab agama kadang-kadang menguasai diri ini walau ada segelintir yang memandang pelik dan sinis...
huh! salah ke aku??? biarlah aku...



'let's learn korean languange'

shiroo...kamsahamida...otokee...aigooo... hah! itu saja lah yang aku tahu... 
lain kena rujuk buku... 
'pijin' singkatan nama NURFAEZEN yang aku ubah sesuka hati tanpa kebenaran tuan badan... hahaha, aku punya suka...
berlagak di kamera bukanlah aku yang utama...
 ramai makhluk-2 lain yang cuba merampas kedudukanku itu...
 lihat sahaja muka-muka yang kelihatan... 
lebih dari satu bukan...
hobikah itu?? aku juga kurang menyelidik... fuhhh!

 disaat semua menyendiri, diri ini hadir untuk memenuhi ruang yang kurang satu itu...
akanku terus hadir disetiap sudut jasad kalian... selagi diri ini diperlukan...
adakah masih diperlukan??? mestilah... ya!aku tahu...
sebab aku peramah...woha!

selesa yang aku rasa bersama kalian tidak pernah luntur...
aku hanya ingin memenuhi ruang-ruang persahabatan kekal itu...



hiraukan wajah aku yang ayu itu...woha!


lagi kamera ada dimana-mana selagi itu wajahku menjadi sambaran flash yang mengerdipkan mataku... 
jadi sebelum mengambil gambar aku
 sila pastikan flash OFF supaya mataku kelihatan agak besar... 
tapi, itu bukan syaratnya...
saja je...

simple aku simple lagi budak darjah 1... kenapa?? 
kerana aku bersiap 10 minit lagi awal daripada mereka...
sesiapa yang menunggu aku tidak pernah rasa kecewa...
 seperti lipas kudung yang kurang diberi tauliah sewajarnya...
tapi, aku yang selalu kecewa... rahsia!

sisa-sisa bersama menjadi titipan terus ke jantung hati...
bukan hanya di mata...bukan juga tersemat di naluri...
abadikanlah ia...



yewt, pja,wan




haaa, ini budak sebelah kiri banyak lembut... selembut soflan...woha!
aku bersyukur dikurniakan hidup bersama pelajar pintar ini...
terusan hadir dan berpaku pada satu visi...
itu matlamat kami...
semoga kami cemerlang gemilang bersama juga...

tidak kulupa pada teman terbaik wan syafikah ini...
caring gile wehh... gembira mengenalinya...
kupohon pada Allah agar kekalkan rasa keseronokan dan nikmat dalam berukhwah itu...
terus disulami faedah dan kebaikan tanpa ada persengketaan...
semoga Allah izinkan...




3 comments: