Thursday, May 5

~KERINDUAN+KEKECEWAAN+KEBOSANAN~

tertekan yang kekadang menusuk kalbu.... lelah hati... semput nadi....
 mencari jawapan mengubati lara kerinduan..... TERAMAT!!... sakit jiwa menahan....
bagaimana aku sudah jauh nanti??? mampukah aku betahkan diri ini??? kuatkah aku??
 bisakah aku menelannya sendiri????....

begitu dalammm... begitu tulus dan murni luahan ini... mustahil rekaan dari hati......
 ragu2?? pastikah?? cari sendiri...
aku adalah aku... aku bukan orang lain... 
dalamkah dasar untuk kau isi??? adakah ruang untuk itu???  PASTI! masakan tidak.... 
imagine diriku keseorangan tanpamu... tanpa insan2 terdekat... apatah lagi dihati...
mampukah aku berlayar dengan sehelai diri yang agak kerdil?......
 pasti aku mampu?? 
tapi dimana aku mahu mencari kemampuan itu??? seorang diri???  huh!

tatkala lelah melayan kerenah anak2.... (murid)... aku lebih suka bersendirian...
banyakkan masa termenung...
ya! menungan itu adalah suatu yang NIKMAT! bagiku....
aku merasa PUAS!... LEGA!.....
 aku bisa berfikir sedalam-dalamnya....
 berfikir mencari ketenangan...
menjauhi kekusutan..... melempiaskan kegawatan....
 mendekatkan diri dengan tuhan...
 berfikir tentang panorama alam citaan ilahi... pasti tenang!

serius! aku jadi bosan untuk melemahkan diriku dihadapan orang....
 tidak suka untuk tunjuk 'perfect' diantara yang kurang sempurna...
apa maknanya??? ada faedah??  aku jadi muak! loya!... sungguh!....
kenapa terlalu mengecilkan aku???
 merendah-rendahkan kebolehanku tanpa kau tengok dahulu????!!!!
kerana aku muda???? aku tiada pengalaman???? kerana itu sahaja????
aku bosan dengan ungkapan itu....! selalu sahaja dilemparkan kepadaku....

nanti aku terkapai2 mencari hala tuju.... kenapa??? aku tak boleh buat sendiri ke???
kau tak boleh tunjuk ajar ke???!! mahu sahaja ku balas dengan sedemikian..... 
terlalu lemahkah diri ini??? tiada sikitpun kekuatankah???
 kebolehankah???? kemampuankah???
langsung tidakah????? aku tahu siapa aku..... hmmm...

siapalah diri ini berbanding kalian.... aku redha... aku pasrah.... segalanya....
ohh sumber inspirasiku.... dimanakah engkau????
aku butuh kamu!!


No comments:

Post a Comment