Tuesday, April 5

~insan kerdil ini~


senyuman yang pasti tidak lekang dari bibirku....
tidak juga lepas dari lirikan nadiku....
senyumanku adalah aku...
aku ingin terus tersenyum....
tersenyum melihat keindahan panorama alam....
melihat kegembiraan 'hati'...
keseronokan insan lain....
kesyahduan impian lalu....
terlalu ingin terus tersenyum.....
sedekah yang pasti!

jangan biarkan aku lari tanpa senyuman....
terus tersenyum.....
menggembirakan naluri jiwa....
berdarah mahupun sekali...
parah sudah berkali...
pahatkan semuanya dalam hati....
kekalkan diminda sanubari....

bukan paksaan....
kerelaan jiwa ini...
kehendak jasad ini....
kemahuan diri yang pasti...
ikhlas dan tulus dari lubuk hati....

biarkanlah aku tersenyum....
biarkanlah....
tanpa wujud pengertian di hati....
aku sahaja mengerti....
ohh, perit tapi mendamaikan diri...
diam seribu kata...
tanpa patah bicara...
ilusi menguasai figura.....

SENYUMAN YANG PASTI!

No comments:

Post a Comment